Hoe is Microsoft Windows gemaakt?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb deze vraag ook wel eens van een maatje van mij gehoord.. Jij beweerd dat programma's gemaakt worden in een script, maar hoe werd het eerste script programma dan gemaakt?!?! :P

Het beste antwoord

Pff iedereen denkt dat gates dat heeft bedacht maar t dos gebeuren hebben ze gekocht

Verder was toen Xerox al een aanbieder en niet te vergeten Apple deze hadden al een grafische gebruikersomgevingen.
Windows is ontwikkeld op een Apple vormgevingen en zoals gezegd t dos gebeuren was niet van hun maar gekocht door microsoft van Gary Kildall

http://nl.wikipedia.org/wiki/DOS_%28besturingssysteem%29

Verder is en blijft microsoft vele dingen baseren op wat apple doet vele functionele dingen zijn afgeleid lees gepikt van wat apple doet

Toegevoegd na 7 minuten:
IE browser is vervolgens 1 van de slechts beveiligde browsers
op eenmac kan je rustig zonder virusscanner werken er zijn er wereldwijd een paar en via windows miljoenen
Laten we eerlijk zijn windows 7 werkt best goed maar avroeger moesten we toch minimaal 1 x per jaar toch weer reinstalleren

Toegevoegd na 11 minuten:
markttechnisch was gates wel een genie hij heeft bijna heel de wereld t niet perfecte systeem verkocht maar betaalautomaten enzovoort werken op linux
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
IE is toch wel sterk verbeterd hoor! De beveiligingslekken die er zijn worden veeel sneller gedicht dan bij Safari bijvoorbeeld. Vroeger was IEwel veel slechter maar de nieuwste versie mag weer meedraaien hoor. (al blijf ik bij firefox)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oke dankje wel:P Want ik dacht eigenlijk als Windows (zoals het er nu uitziet) is hartstikke mooi (vindt ik) maar hoe hebben ze dat dan ooit gemaakt,, ik bedoel als windows eerst begon met MS-DOS dat dan alleen maar zwart scherm was met witte letters,, hoe hebben ze dan vroeger ooit Windows 98 bijvboorbeeld gemaakt? Want daar zit toch een hele verandering in dan bij MS-DOS. Want ze hadden vroeger toch nooit van deze programma's met waarmee ze met kleurtjes dan enzo konden werken,, en als ze dat dan weer met een programma deden hoe werd dat programma dan weer gemaakt? Bedankt!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn in de loop der jaren veel versies van Microsoft Windows uitgegeven. Deze versies zijn in volgende categorieën op te delen: 16 bitbesturingssystemen Deze versies bieden enkel een grafische gebruikersinterface bovenop MS-DOS. MS-DOS levert essentiële diensten zoals toegang tot de harde schijf en het toetsenbord.
Windows 1.0 (1985)
Windows 2.0 (1987)
Windows 3.0 (1990) is relatief snel, ondersteunt VGA-videokaarten, beschikt over een eenvoudige vorm van multitasking en doorbreekt de 1 MB-geheugenlimiet van DOS. Het is ook de eerste versie van Windows met 'blauwe schermen' die in beeld komen bij mogelijk onherstelbare fouten. Het werd ongeveer tegelijk uitgebracht met Word en Excel. Tot de release van Windows 3.1/3.11 (1992) werkten veel medewerkers van Microsoft zelf nog met het besturingssysteem Xenix, de Microsoft-versie van AT&T's Unix.
Windows for Workgroups 3.11 (1993) maakt het mogelijk computers op een eenvoudige manier aan een netwerk te koppelen. 16/32 bitbesturingssystemen Deze hybride systemen bieden een koppeling aan van besturingssysteem en grafische omgeving. Deze versies van Windows hebben nog steeds MS-DOS nodig voor bepaalde taken, maar de eindgebruiker merkt er niets meer van. Voorbeelden zijn:
Windows 95, vier versies:
eerste uitgave in augustus 1995 (versie 4.00.950, MSDOS 7.0)
Windows 95A in december 1995 (versie 4.00.950A, MSDOS 7.0)
Windows 95B in 1996 (versie 4.00.950B, MSDOS 7.0)
Windows 95C in 1997 (versie 4.00.950C MSDOS 7.1)
Windows 98, twee versies:
eerste uitgave in 1998 (versie 4.10.1998 MSDOS 7.1)
Windows 98 Second Edition in 1999 (versie 4.10.2222 MSDOS 7.1)
Windows Me in 2000 (versie 4.90.3000 MSDOS 8.0) Gezamenlijk worden ze wel Windows 9x genoemd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad grappig om de reacties van een MAC fan te lezen :) Hier even wat info over de eerste MAC-OS(sen) :
"Mac OS gained cooperative multitasking with System 5, which ran on the Mac SE and Macintosh II. It was criticized for its very limited memory management, lack of protected memory, and susceptibility to conflicts among operating system "extensions" that provide additional functionality (such as networking) or support for a particular device. Some extensions may not work properly together, or work only when loaded in a particular order. Troubleshooting Mac OS extensions could be a time-consuming process of trial and error." Vrij vertaald: Je had een grafische shell, maar aansluiten van randapparatuur of netwerk werkte zelden of nooit. Verder is de grafische shell niet uitgevonden door Apple, maar door Xerox, net als de basis van netwerken en vele andere dingen.
Steve Jobs is op bezoek geweest bij Xerox en heeft zich laten "inspireren" ;) oftewel heeft de ideeën van Xerox gebruikt in een eigen systeem. Geldautomaten en kassa-systemen draai(d)en overigens op Windows. Mac OS-X is in mijn ogen ook niet echt een "eigen " OS te noemen omdat het gebaseerd is op Unix. Windows is niet ideaal, maar ook Mac is tegenwoordig geen goede keuze. Je betaalt voor een groot deel voor de naam en bent daardoor veel duurder uit dan een vergelijkbaar (*nix) systeem.